Ahzab 50 51 52 53 cevabı neden peygamber ile ilgili ayetler var

İlk olarak şunu belirteyim ;

🌟 Bir kitapta yazarın kendi faydasına sözler olması veya olmaması, kitabın gerçek veya uydurma olduğunu göstermez.

Birisi elçi olduğunu iddia etse, bir kitap yazıp kitabında herkese bir şeyleri helal edip kendine haram etse hiç birimiz "bu Adam Allahın elçisi" demeyiz :) aksine "zeki adam! Uydurmuş olduğu belli olmasın diye böyle yapmış " deriz.

Peki 1400 yıl önceki hz Muhammed mi zeki değil? :) milletin eleştirisine maruz kalacağını mı düşünemedi? 23 yıl boyunca daha ortada kitap yokken kuran ayetlerini okuyor, hiçbir sözü bir önceki ile çelişmiyor bulunduğu çağın yüzlerce yanlış bilgisine rağmen günümüz bilimine zıt herhangi bir ayet söylemiyor, aksine isabetli ve bağdaşabilen ayetler söylüyor.
Ölümünden sonra bile milyonlarca kişiyi kendisine inandırmayı başarmış.
bu kadar zeki bir adam mı bunu düşünemedi?
Hiçbir ateist, peygamberin zeki biri olmadığını iddia etmez. :)

Kısacası kitapta yazarın lehine veya aleyhine ayetler olması, bir şey ispat etmez. Kitabın kanıtı varsa (ki zaten kur'an'ın var) iman edilir.

Akla "bu ayetler ne işe yarıyor?" sorusu gelebilir.
Bu ayetler tarihsel bilgilerin doğruluğu için kriter sağlıyor. Bazen de evrensel mesajlar içeriyor. Ayetleri inceleyelim ;

🌟 Ahzab 50 :
[1]"Ey peygamber, Biz, sana; Mehirlerini vermiş olduğun eşlerini, Allah'ın sana ganimet olarak verdiklerinden sahip olduğunu, amcanın kızlarından, halalarının kızlarından, dayının kızlarından, teyzelerinin kızlarından seninle birlikte hicret etmiş olanları helal kıldık.

[2] birde inanan bir kadın eğer kendisini peygambere bağışlar da, peygamber de onunla evlenmek isterse onu, sadece sana,(helal kıldık) diğer inananlara değil. Onlara eşleri ve sahip oldukları hakkında neleri farz kıldığımızı biliyoruz. Bunlar, sana bir darlık olmaması içindir. Allah çok bağışlayan, çok merhamet edendir."

➡ ayetin 1. Kısmı sadece peygamberi değil, bütün inananları kapsar.
 2. Kısım ise sadece peygamberi kapsar.

Bu ayette peygambere ve inananlara, ; hicret eden kadınların bekar olanlarını ortada kalmamaları, can ve mal güvenliğini sağlamaları, namusunun korunması amaçlı olarak nikahına almalarına müsaade olduğunu söylüyor.
Çünkü bu bahsedilen kadınlar, mülteci kimselerdir. Can, mal ve namus tehlikesi söz konusudur. Bu ayette bu durumda olan kadınların koruması için bu hükmü vermiştir.
Bazı ateistler peygamber için "bu sözü kendisi ihtiyacı olduğu için uydurmuş" diyor. Ancak peygamber burda sayılan kadınlardan hiçbirisi ile EVLENMEDİ :) Zeynep hariç. (ahzab 37) eğer ihtiyacı için uydurmuş olsaydı mutlaka hepsiyle evlenmesi gerekirdi. Bu da zaten, ayetin ilgili kısmının peygamberi değil de inanan herkesi ilgilendirdiğine kanıttır,
🌟 Ahzab 51;
 Onlardan dilediğini geri bırakır, (nikahına almaktan vazgeçersin) dilediğini (nikahına) alırsın. Bıraktıklarından (nikahına almaktan vazgeçtiğine) arzu ettiğinde (nikahına almakta) sana günah yoktur. Onların gözlerinin aydın olması, üzülmemeleri ve kendilerine verdiğinle hepsinin hoşnut olmaları için en elverişli olan budur. Allah, kalplerinizdekini bilir. Allah, herşeyi bilir, halimdir.

➡ bu Ayeti bazı mealler "ilişki sırası" şeklinde bir algı vermiştir. Ancak bu ayet 50. Âyette sayılan kadınların nikâhlanmasından bahsediyor.
(Hasan Basriden rivayet edilen bir görüştür) bu görüş, bağlamına oldukça uygundur.

🌟 Ahzab 52 :Bundan sonra artık başka kadınlarla evlenmen, sahip oldukların hariç , güzellikleri hoşuna gitse bile, bunların yerine başka hanımlar alman sana helâl değildir. Allah her şeyi gözetler.

Bu ayetle de 50. Âyette sayılan kadınların dışındakiler yasaklanıyor.
Ayetin "güzellikleri hoşuna gitse bile" ifadesi, kadını aşırı derecede kapatıp yaşantısına engel olan ve bunu "dinin emri" adı altında yapan zihniyete cevap oluyor.
Çünkü hayatına engel olacak derecede kapatılan, bir kadında "güzellikten" bahsedilemez. Zaten örtünme konusunda kuranın hükmü ortadadır (Nur 31)

🌟 Ahzab 53;
"Ey iman edenler, Peygamberin evlerine, vaktine dikkat etmeksizin ve yemek için izin verilmedikçe girmeyin; ancak çağrıldığınızda girin, yemeği yediğinizde de hemen dağılın; sohbet etmek için de izinsiz girmeyin! Çünkü o, peygambere eziyet veriyor, sizden utanıyor; ama Allah, gerçeği söylemekten sıkılmaz. Bir de hanımlarına, gerekli birşey soracağınızda bir perde arkasından sorun! Öyle yapmanız, hem sizin kalpleriniz hem de onların kalpleri için daha çok temizdir. Sizin, Allah'ın peygamberini incitmeye hakkınız yoktur; arkasından hanımlarını nikahlayamazsınız da. Çünkü, bunlar, Allah katında çok büyük bir günahtır."

➡ bu Ayette edep ve ahlak dersi veriyor.
Peygamber ne konumda? Ev sahibi
Müminler ne konumda? Misafir.
Ayette misafire hitaben " vakit gözetmeden izinsiz birinin evine gitmeyin, yemeğinizi yiyince dağılın. Ev sahibi bunu söylemekten çekinir, eşinden bir şey isterken perde arkasından isteyin, olur ki ev sahibi bundan rahatsızlık duyar" diyerek edep ahlak dersi veriyor.

Ayetin Son kısmında "onun eşleri ile evliliğiniz helal olmaz olmaz" demektedir.

Ahzab 6 "peygamberin eşleri müminlerin anneleridir"
Müminlerin manevi olarak anneleri konumunda oldukları için evlilik yasaktır.

#bir_sorgulayan_muslumanin_gozunden

Hubeyb Öndeş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder