İslamda cariyelik var mı? (Nisa 3,24,25 müminun 6)

Ateistlerin ve ne yazık ki bazı Müslümanların da, İslamda var zannettiği bir konu 'cariye ile nikahsız ilişki'...
Gözlerinizi bile korumayı emir eden bir dinden bahsettiğinizi unutmayın. 🙂
Kuranda esir veya hür, hiç fark etmez kesinlikle nikahsız ilişkiye müsaade yoktur, cariye ile evlenme ruhsatı sadece eşiniz yoksa geçerlidir. Bu yazımda ateistlerin "İslamda dört eş + sınırsız cariye var!" iddiasına da cevap vereceğim. Lütfen paylaşın.

Öncelikle "zorla evlilik" iddiasına cevap vereyim;
Nur 33 "... Dünya hayatının menfaatini elde etmek için, korunmuş olmak isteyen genç kızlarınızı (Cariyelerinizi) taşkınlığa zorlamayın."
Bu ayet, nikahın zorla yapılamayacağına kanıttır. Çünkü ayet genel olarak zorlamanın yasak olduğunu söylüyor.
"1400 yıldır kimse anlamadı, tek sen mi anladın?" diyenlerin, sahih Buhari ikrâh 3'e bakmasını öneririm 🙂 Buhari de, bu ayeti ve birkaç hadisi delil alarak ikrâh (zorlama) ile yapılan nikahın geçersiz olduğunu söylüyor...

Ayrıca bu ayet ve Muhammed 4. Ayet "savaş esiri kadın alınır satılır," iddiasını da çürütüyor.
Muhammed 4 "savaş ağırlıklarını bırakınca esirleri fidye karşılığı veya karşılıksız olarak bırakın!"

Açıkça evliliğin emir edildiği ayetler;

Nur 32-33 " İçinizden bekarları, KÖLELERİNİZDEN ve CARİYELERİNİZDEN iyi olanlarla EVLENDİRİN..."

Nisa 25 "imanlı ve hür kadınlarla EVLENMEYE GÜCÜ yetmeyen kimse, yeminlerinizin sahip oldukları [cariyeler] ile EVLENSİNLER... Mehirlerini normal miktarda verin..."


Ayetteki "... Hür kadınlarla Evlenmeye gücü yetmeyen kimse..." ifadesinden dolayı, hür kadınlarla evlenmeye gücü yeten kimse, cariye alamaz 🙂 yani bir erkeğin ya eşi ya da nikahlı cariyesi olabilir. İkisi bir arada olamaz.

İlgili ayetlerde açıkça köle ve cariyeler ile evlilik emir edilmektedir. Köle ve cariyeler ile nikahsız birliktelik olduğuna dair kanıt olarak sunulan ayetler Nisa 3, Nisa 24, müminun 5, 6 mearic 29, 30 ahzab 50 ayetleridir. Burada yapılan çarpıtmaları sırayla görelim 🙂

🌟
Nisa 3. Ayet Gelenekte şu şekilde meal edilir;
"... size uygun olan kadınlardan, kişi başı ikişer, üçer, dörder tane evlenin, eğer adaletli olamamaktan korkarsanız bir tane kadınla evlenin, yahut da sağ ellerinizin sahip oldukları [cariyeler] ile YETİNİN..."

Ayete bu manayı vermek, Nisa 25. Âyette "EVLENIN" emriyle çelişir. Doğru meali şöyledir;
".... Eğer adaletli olamamaktan korkarsanız bir tane kadınla evlenin, yahut da sağ ellerinizin sahip olduklarını [cariyeleri] NİKAHLAYIN ..."

Ayete kısım kısım meal etmek gerekirse ilgili kısmı şu şekildedir;
Nisa 3;
... فَانْكِحُوا مَا طَابَ لَكُمْ
[nikahlayın, size uygun olan]
مِنَ النِّسَٓاءِ مَثْنٰى وَثُلٰثَ وَرُبَاعَۚ
[kadınlardan ikişer üçer dörder]
فَاِنْ خِفْتُمْ اَلَّا تَعْدِلُوا
[eğer adaletli olamamaktan korkarsanız]
 فَوَاحِدَةً اَوْ مَا مَلَكَتْ اَيْمَانُكُمْۜ...
[bir tek kadını veyahut sağ ellerinizin sahip oldukları (Cariyeleriniz) ]
Ayetteki "sağ ellerinizin sahip oldukları (cariyeler)" sözü, "bir tek kadını" sözü üzerine atıf edilmiştir.
"bir tek kadını= واحدة" sözünün yüklemi ayetin başındaki "انكحوا =nikahlayın" sözü, olduğuna göre, "yeminlerinizin sahip oldukları =ما ملكت أيمانكم" sözünün yüklemi de "nikahlayın" olur..

Arapça bilmeyenler için özetlemek gerekirse;
Ayetteki "bir tek kadını" sözü ile "sağ ellerinizin sahip oldukları" sözünün yüklemi aynıdır. "bir tek kadını" sözünün yüklemi, ayetin başındaki "nikahlayın" ise, "sağ ellerinizin sahip oldukları" sözünün yüklemi de "nikahlayın" olur. Ancak gelenek diğer ayetleri dikkate almadığı için ayetin son kısmına "yetinin" ifadesi eklemiştir...


🌟 Nisa 24. Ayet
Nisa 22. Ayetten itibaren, EVLİLİĞİN yasak olduğu kadınlar sayılmış, Nisa 24 'de devam etmiştir. Bağlamı ile birlikte ayeti okuyalım;

Nisa 22-24 "... size şu kadınlarla EVLİLİK HARAM kılındı;.... Sağ ellerinizin sahip oldukları [cariyeler] müstesna, Muhsena kadınlar da size (EVLİLİK İÇİN) haram kılındı..."


Ayeti BAĞLAMINDAN kopararak "sağ ellerinizin sahip oldukları" denilenler ile nikahsız ilişkiye müsade olduğunu iddia ediyorlar, bunun ayetin anlamını bozmaktan başka bir anlamı yoktur 🙂 bu ayet Muhsena (korunmuş) evliliğin yasak olduğu, ancak 'sağ ellerinizin sahip oldukları[Cariyeler]' denilen kadınlarla evliliğin helal olduğunu bildiriyor.

Muhsena, "korunmuş" manasındadır. Bazen "Evli" bazen de "iffetli" manasında kullanılır. Eşi, müslümanlar ile savaş halinde olan bir gayri Müslim kadın, hükmen nikahsız sayılıyor. Bundan dolayı kendisinin rızası varsa evlilik helâldir.

Evlilik (nikah =نكاح) iki tarafın da rızasıyla olur. Zorlama ile yapılamaz. Başta bunu izah etmiştim.



🌟 Müminun 5-6 mearic 29-30. Ayetleri de nikahsız ilişkiye delil alınan hatta "dört eş +sınırsız cariye" diye çarpıtma yapılan ayetlerdir.
İlgili ayetlerde şu ifade geçer;

"onlar ki, edep yerlerini korurlar. Ancak eşleri ve sağ ellerinizin sahip oldukları müstesna..."

Geleneğin verdiği mealde yapılan hata "veyahut ifadesini "ve" olarak çevirmeleri VE diğer ayetleri dikkate almamalarıdır.

Arapçada "ve" bağlacı, "ve =و" olarak geçer.
 "veya /yahut /yoksa" ise "ev =او" olarak geçer.
Müminun 6 ve mearic 30 ayetlerinde "veya" bağlacı vardır.
Okunuşu; " İlla ala ezvacihim EV (او) ma meleket eymanuhum,"

Nisa 25. Âyetteki "inançlı ve hür kadınlarla evlenmeye gücü yetmeyen kimseler, Sağ ellerinizin sahip oldukları [cariyeler] ile evlensinler..."

Bu ayet gereğince, birisi ancak "inançlı ve hür kadınlarla evlenmeye gücü" yetmiyor ise, esir kadın ile evlenebilir, eğer gücü yetiyorsa esir kadın ile ile evlilik yapamaz. Müminun 6 ve mearic 30 ayetlerinin doğru meali şudur ;
"ancak eşleri YAHUT [MUHSENA (evli)] sağ ellerinizin sahip oldukları müstesna"

 gelenek "veya " bağlacını "ve" olarak çevirdiği için "dört eş + sınırsız cariye" düşüncesi ortaya çıkıyor. Umarım bundan sonra ateistler "İslamda dört eş + sınırsız cariye" iddiasında bulunmazlar 🙂

Diğer "nikahlayın" ayetlerinden (Nur 32-33 Nisa 25) dolayı, müminun 5-6 ve mearic 29-30 ayetleri şu şekildedir;.
"onlar ki, edep yerlerini korurlar. Ancak eşleri yoksa da [MUHSENA (evli) ] sağ ellerinizin sahip oldukları [cariyeler] müstesna"

Eğer nikahsız ilişkiye müsade olsa , neden Nisa 24-25. Âyette hem evlilik hemde mehir vermesini emir ediyor?

🌟 Ahzab 50. Ayet meali; "Ey Peygamber, sana mehirlerini verdiğin eşlerini, yemininin sahip olduğu [cariye] , Allahın sana fey olarak verdiği, seninle hicret eden kuzenlerini, bir de Peygamber kendisiyle evlenmek istediğinde kendisini hibe eden inanmış bir kadını sadece sana mahsus olmak üzere helal Kıldık.."

Bu Ayetteki "... Helal kıldık (احللنا)..." ifadesi, hem EVLİLİK hemde dokunmak ile ilgilidir.¹

Ayette 'mehirlerini verdiğin eşlerin' kısmındakiler dokunmak, 'yeminin sahip oldukları [cariyeler], Allahın sana fey olarak verdiği, seninle birlikte hicret eden kuzenlerini' kısmı ise EVLİLİK için helal kılınmasıdır.

[1] (kaynak: Mufredat: h-l حل maddesi)



Sonuç olarak, kuran gerek hür olsun gerekse esir [cariye] olsun, evlilik dışı ilişkiye müsaade etmemiştir! Ateistlerin iddia ettiği şekilde, "dört eş +sınırsız cariye" iddiası da yalandır!


#bir_sorgulayan_muslumanin_gozunden

1 yorum:

  1. Kardeşim çok güzel olmuş. Peki bi sorum var. Muminun 6 ve mearic 30da kınanmazlar diyor. Neden kınansınlar ki? Bi insan nikahlı hür eşine veya nikahlı cariyesine ırzını korumamakla neden kınansın? Bu kınamayan Allah mı? Yoksa o zamanki toplum mu?

    YanıtlaSil